Vad händer sedan?

Konsthantverk och design (KHD) ger dig en bra och bred grund för vidare studier. Kursen har mycket gott anseende och många skolor rekommenderar oss som förberedande utbildning. De allra flesta av våra elever fortsätter att studera. Vi har elever på de flesta högre utbildningarna i Sverige och allt fler väljer också att studera utomlands.

För många av våra elever har drömmen blivit verklighet: Att få arbeta som formgivare, inredare, arkitekt, konstnär, möbel- snickare, textilformgivare eller pedagog. Men att bara få utvecklas som människa, det är gott nog.

På vårterminen ges mycket tid åt information om olika utbildningar, arbetsprover och att jobba med sammanställningen av arbetsprover. Alla som vill söka vidare får hjälp med detta. Nedan ser du några exempel på vilka utbildningsvägar en del har valt.

Hemsidor tidigare KHD-elever

www.lindstenform.com