Vad händer sedan?

Varje år söker så gott som alla KHD elever vidare till andra skolor. Du har stora möjligheter att ta dig vidare till utbildning på högskole- och universitetsnivå. I nuläget finns deltagare från KHD på de flesta konst och designutbildningarna i Sverige. På vårterminen ges mycket tid åt info. om olika utbildningar, arbetsprover mm och att jobba med sammanställningen av arbetsprover. Alla som vill söka vidare får hjälp med detta. Här nedan ser du några exempel på vilka utbildningsvägar man valt.

KHD ger dig en bred bra grund för vidare studier. Kursen har mycket gott anseende och många skolor rekommenderar oss som förberedande utbildning. Stort utrymme ges för information kring olika utbildningar, arbete med arbetsprover och presentationer. De allra flesta av våra elever fortsätter att studera. Vi har elever på de flesta högre utbildningarna i Sverige. Allt fler väljer också att studera utomlands. För många av våra elever har drömmen blivit verklighet: Att få arbeta som formgivare, inredare, arkitekt, konstnär, möbel- snickare, textilformgivare, pedagog mm eller att bara få utvecklas som människa, det är gott nog.

Hemsidor tidigare KHD-elever

www.petterthorne.se