Var god specificera... puff mall!!

Tursociologi & resvanor:

  • Resandeströmmar i Sverige och utlandet.
  • Researrangörer och temaresor.
  • Behovsanalyser och syfte med resandet.
  • Turistkategorier och turiststatistik.
  • Turismens och resandets effekter på kultur, lokalbefolkningen, ekonomi mm.

Värdskap & kundservice:

  • Kommunikation – Nyckeln till framgång.
  • Servicetyper och ”det lilla extra”.
  • Värdskap – Konsten att få andra människor att känna sig välkomna.
  • Kundpsykologi, problemlösning och kundreklamationer.

Reseledarutbildning i samarbete med en researrangör:

  • En veckas reseledarutbildning utomlands i samarbete med en välkänd researrangör.
  • Presentationer och föreläsningar tillsammans med researrangören.
  • Projektförberedelser inför resan.
  • Guideteknik på både svenska och engelska.
  • Hösten 2022 planerar vi för en reseledarkurs i samarbete med Safariresor AB till Tanzania.