Var god specificera... puff mall!!
Tursociologi & resvanor:
- Resandeströmmar i Sverige och utlandet.
- Researrangörer och temaresor.
- Behovsanalyser och syfte med resandet.
- Turistkategorier och turiststatistik.
- Turismens och resandets effekter på kultur, lokalbefolkningen, ekonomi mm.
Värdskap & kundservice:
- Kommunikation – Nyckeln till framgång.
- Servicetyper och ”det lilla extra”.
- Värdskap – Konsten att få andra människor att känna sig välkomna.
- Kundpsykologi, problemlösning och kundreklamationer.
Reseledarutbildning i samarbete med en researrangör:
- En veckas reseledarutbildning utomlands i samarbete med en välkänd researrangör.
- Presentationer och föreläsningar tillsammans med researrangören.
- Projektförberedelser inför resan.
- Guideteknik på både svenska och engelska.
- Läsåret 2023/2024 planerar vi för en reseledarkurs i samarbete med Safariresor AB till Tanzania.